Commerciële zenders testen toiletsloten

Naast het doorspoelen is ook het toiletgebruik tijdens de reclameblokken een doorn in het oog bij de commerciële omroepen, die afhankelijk zijn van hun adverteerders. Daarom sloegen de commerciële omroepen en de providers de handen ineen om het proefproject iFlush (foto) op te starten in Oostende.

Woordvoeder voor iFlush Martine Doornaert: ‘De bedoeling is dat er een slot op de toiletten geplaatst wordt waardoor deze niet gebruikt kunnen worden tijdens de reclameblokken op tv.’

De iFlush is uniek in de wereld en werd volledig in Vlaanderen ontwikkeld met steun van de Vlaamse Gemeenschap. Om iFlush uit te testen werden enkele gezinnen uit Oostende geselecteerd bij wie de toestellen ondertussen al geïnstalleerd werden.

Zo ook bij het gezin van Paul Geselle: ‘We hebben de iFlush nog maar een week maar de eerste bevindingen zijn positief. Enige probleem is wel dat als er verschillende televisies tegelijkertijd opstaan en de reclameblokken elkaar overlappen, er niemand gedurende lange tijd naar het toilet kan gaan. Gelukkig hebben we een grote tuin.’

Volgens Martine Doornaert zijn dit kinderziektes waar aan gewerkt kan worden en is deze kritiek overbodig: ‘We gaan nu niet beginnen kakken over kleine ongemakken tijdens grote boodschappen want daar word ik pissig van!’

Het proefproject loopt nog een half jaar en na een positieve evaluatie zou de iFlush automatisch deel gaan uitmaken van de volgende generatie digicorders. ‘Best want anders zouden we de iFlush moeten verkopen en er reclame voor moeten maken,’ besluit Martine Doornaert.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Nog geen reacties.

Plaats een Reactie